DESPRE TABLOURI BLESTEMATE !


9U2OCWUHukO_u-UuxvQozUtmYK7OAJMezgQ77BkZ9Qm0zp_6P0SPKg==Un alt “tablou al focului” este denumita capodopera a pictorului francez Claude Monet,”NUFERI”.Primul care a avut de suferit de pe urma peisajului a fost insusi autorul. Finalizand tabloul,Monet a organizat in atelierul sau o mica petrecere in cinstea evenimentului.In acea seara din motive necunoscute,a izbucnit un mic incendiu,care a fost stins rapid.Si probabil ca nu s-ar fi acordat nicio atentie,importanta,acestui eveniment,daca la nici o luna distanta,focul nu ar fi aparut din nou,intr-un mic restaurant parizian,pe peretele caruia fusese atarnat tabloul.Rand pe rand apoi,de parca flacarile ar fi urmarit peisajul,au luat foc toate cladirile in care era expusa imaginea
.Nu a scapat acestui blestem nici macar Muzeul De Arta Moderna din New York.In 1958,cladirea muzeului a fost cuprinsa de flacari,cateva galerii de arta au ars aproape complet,si zeci de tablouri au fost grav deteriorate.Printre ele si,si”NUFERII” lui Monet.In prezent ,tabloul se afla la Muzeul Marmottan Monet din Paris,care adaposteste o colectie fabuloasa a artistului impresionist.Aici flacarile nu au indraznit sa se arate.Inca.


sursa:  blog anitanna

About anitanna

Incerc sa redescopar placerea unei actiuni zilnice,cum ar fi aceea de a sta in fata calculatorului, a ma plimba, a citi, a privi lumea din jur,a iubi,dar fara a crede ca este ceea ce pot obtine mai mult de la viata! Am invatat ca viata trebuie traita din plin, cel ce nu calatoreste,nu citeste,nu stie sa asculte muzica, nu iubeste,cel ce evita emotiile care ne invata ochii sa straluceasca si sufletul sa vibreze,e condamnat la moarte!
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la DESPRE TABLOURI BLESTEMATE !

  1. anitanna spune:

    Un tablou reusit s-ar putea spune daca privim numai pictura infatisand un baietel cu o privire furioasa, plangand, care priveste amenintator spre privitor. Dar lasand la o parte analiza artistica a tabloului, istoria acestui tablou este infricosatoare.
    blestemul-baietelului-in-lacrimi-tabloul-care-nu-arde-niciodata_size6 BAIETELUL IN LACRIMI !
    Povestea, sau mai bine spus povestile au inceput in jurul anului

    1985, cand mai multe incendii miserioase au avut loc in Anglia.

    Incendii se produc zilnic in toata lumea, insa aceste incendii despre care se povesteste au o particularitate comuna extrem de bizara. Dupa erau eliminate ramasitele arse din locuintele respective, singurul obiect ramas necarbonizat era mereu un tablou infatisandu-l pe baiatul mai sus amintit, plangand.

    Un pompier care participase se pare la mai multe astfel de evenimente a povestit bizareria unui reporter de la un ziar din Yorkshire. Ziarul a publicat o stire despre acest mister si imediat au inceput sa sune telefoane evocand situatii similare.

    S-au emis ipoteze din cele mai diferite, un piroman avand o legatura emotionala cu acel tablou sau un blestem care insoteste pictura?

    Una dintre persoanele patite, Dora Mann, povesteste:”La numai sase luni de la achitionarea pictura, un incendiu puternic mi-a distrus casa. Toate picturile s-au facut scrum, cu exceptia tabloului infatisand baiatul plangand.”

    Coincidenta sau un mister greu de deslusit? Istoria tabloului, sau mai bine spus a tablourilor nu este foarte sigura. Initial, un pictor spaniol a pictat chipul unui copil orfan. Pictura a sensibilizat privitorii, motiv pentru care ea a fost multiplicata ulterior in masa si comercializata in intreaga Europa in cateva mii de exemplare. Studioul artistului a ars pana la temelie iar baiatul a fost ucis intr-un accident de masina.

    Ziarul Sun a emis un apel detinatorilor de astfel de tablouri sa le aduca la redactie pentru a le arde. Cati au dat curs nu stim, si deasemenea nu se stie cate copii mai sunt raspandite prin lume.

    Au aparut si unele legende pline la fel de mister. Se spune ca blestemul, pentru ca toata lumea-i de acord ca-i un blestem, va afecta pe cineva doar daca proprietarul picturii devine constient de ea. Supus analizei unor parapsihologi, pictura se pare ca este bantuita de spiritul baiatului care a servit drept model.https://anitanna.wordpress.com/2015/05/06/baiatul-in-lacrimi/ photo 2vja6ufjpg-Copy.png

    Apreciat de 1 persoană

  2. anitanna spune:

    Tabloul injunghiat

    Seria „picturilor negre” continua insa si in alte parti ale Europei, unde de-a lungul istoriei s-au semnalat „victime”. In Tarile de Jos a fost cazul celebrului tablou „Adoratia magilor”, realizat de Bruegel cel Batran. Personajul central al picturii, Fecioara Maria, a fost reprezentata de artistul flamand sub chipul verisoarei sale. Se spune ca dupa finalizarea picturii, aceasta a incercat in zadar, ani in sir, sa ramana insarcinata. Se soptea ca femeia fusese condamnata pentru totdeauna la infertilitate. Tabloul a trecut rand pe rand de la un colectionar la altul si, de fiecare data, in familia celui care achizitiona pictura, incetau sa se mai nasca copii. Desi reprezenta o scena biblica, imaginea capatase o faima cumplita, nici un pasionat de arta nedorind macar sa o priveasca. In cele din urma, panza a fost cumparata de un colectionar olandez, care, ignorand reputatia neagra a tabloului, i-a ironizat pe cei care se lasasera convinsi de o asemenea superstitie, lipsita de orice logica, si a donat tabloul Galeriei Nationale din Londra.
    TABLOURILE BLESTEMATE
    Diego Velasquez – „Venus la oglinda”

    „Venus la oglinda”, capodopera artistului spaniol Diego Velasquez, a purtat, si ea, peste timp, un renume nefast, datorat faptului ca toti posesorii tabloului, dupa achizitionarea lui, isi pierdeau averile. Sirul de ghinioane a fost pus pe seama faptului ca pictorul nesocotise interdictiile inchizitiei, infatisand nud de femeie, o tema cu desavarsire interzisa in pictura spaniola a secolului al XVII-lea. Trupul zvelt al zeitei este vazut din spate, iar in oglinda i se vede doar chipul. Impresia este ca Venus nu isi admira propriul trup, ci il urmareste neclintit pe cel care o priveste.
    Primul ei proprietar a fost un negustor din Madrid. La foarte scurt timp dupa ce a cumparat aceasta frumusete mult ravnita, a ajuns in stare de faliment. Corabiile cu care facea negot pe mare au fost pradate de pirati si comerciantul a fost nevoit sa isi vanda toate posesiunile pentru a-si plati datoriile. Tabloul a trecut apoi la un nou proprietar, de asemenea negustor. Nici acestuia nu i s-a permis pentru mult timp sa se bucure de senzualitatea picturii, caci cladirea in care isi depozita marfurile a fost lovita de un fulger, intreaga avere fiind distrusa de flacari. Pictura a fost din nou scoasa la licitatie, fiind de asta data achizitionata de un camatar bogat. O saptamana mai tarziu, casa i-a fost calcata de hoti, camatarul a fost ucis si tot aurul furat. Ani de zile, mostenitorii camatarului au incercat in zadar sa vanda tabloul, renumele lui era deja nefast. In final, dorind sa scape de el cu orice pret, l-au donat unui muzeu. In 1813, pictura a ajuns in Anglia, fiind expusa in Galeria Nationala din Londra. O suta de ani mai tarziu, tabloul a fost lovit de o napasta, de parca toate vietile ruinate ar fi incercat sa se razbune. O fanatica a intrat in muzeu si, cu mai multe lovituri de cutit, a deteriorat valoroasa panza. Din fericire, tabloul a fost restaurat.
    sursa:www.formulaAs.ro photo 2vja6ufjpg-Copy.png

    Apreciază

  3. anitanna spune:

    Unul dintre pictorii in jurul carora plutesc o multime de legende este celebrul maestru al pensulei Rembrandt. Personajele portretelor sale, femeile din viata artistului si copiii lui, au avut parte de morti subite, dupa ce au fost imortalizate pe panza. Prima femeie cu care artistul si-a unit destinul, Saskia, cea care a ramas nemuritoare prin tabloul „Flora”, a murit neasteptat, in frageda tinerete, dupa opt ani de la casatorie, timp in care a fost reprezentata in nenumarate tablouri. Primii lor trei copii au pierit la cativa ani de la nastere, iar cel de-al patrulea, Titus, a trait doar pana la varsta de 27 de ani. A doua femeie din viata maestrului olandez, Hendrickje Stoffels, cea care i-a fost amanta si model, a murit, de asemenea, foarte tanara, la scurt timp dupa ce a fost infatisata intr-unul din tablouri. Blestemul portretelor l-a urmarit pe artist intreaga viata, rand pe rand, pictorul pierzandu-i pe toti cei dragi. De parca sangele din vinele lor ar fi suferit o transfuzie totala, prin penelul artistului, catre tonurile stinse, intunecate, din tablourile sale.
    Igor Vaghin, un renumit expert rus in tanatologie (studiul asupra mortii), considera ca portretul artistic contine spectrul bio-energetic al omului. „De ce dupa un divort oamenii distrug fotografiile partenerului? Aparent pentru a-l uita, insa in subconstient, ei doresc sa ii faca rau, sa se razbune, provocandu-i suferinta. Portretul pictat, si nu fotografiat, are o structura mult mai puternica. La vernisajele marilor pictori vin sute de oameni. Printre ei sunt si multi colegi de breasla invidiosi, rauvoitori. Catre cine credeti ca se transfera toate energiile lor intunecate, toate sentimentele lor negative, ostile? Desigur catre portretele pe care artistul le-a pictat cu dragoste si pasiune. Si cu cat mai uimitor, mai splendid este un portret, cu atat mai vulnerabil devine originalul sau, omul din viata reala”. photo 2vja6ufjpg-Copy.png

    Apreciat de 1 persoană

  4. Mary spune:

    Anitanna, interesante aceste povesti. In general omul pana nu trece prin asa ceva nu crede, ma refer in general la locuri blesatemate, cu energii. Eu nu as spune cu certitudine ca nu exista, doar ca unele sunt exagerate.

    Apreciat de 2 persoane

Se poate comenta aici! Va multumesc si bun venit!

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s