CELE 4 PIERSICI .


53_Persic_Tudora_Stefan-Voda_120811_18.jpg

Cele 4 piersici (o pildă foarte frumoasă!)


O dată, un ţăran a vrut să-i încerce pe cei patru fii ai săi. I-a chemat dimineaţa la el şi i-a dat fiecăruia câte o piersică. A plecat apoi la câmp, lăsându-i să-şi vadă de treburi şi să-şi împartă ziua cum cred ei de cuviinţă. Seara însă, când s-a întors, i-a chemat pe toţi patru în tindă şi l-a întrebat pe cel mai mare:
– Ce să fac, tătucă, am mâncat-o şi-ţi mulţumesc. A fost tare bună. Am luat, apoi, sâmburele, l-am plantat în spatele casei, am udat locul şi nădăjduiesc să crească acolo un piersic frumos şi roditor.
– Bine ai făcut, băiatul tatii, sunt sigur că tu o să ajungi un bun gospodar.
Dar tu, îi zise celui de-al doilea, ce-ai făcut cu piersica ta?
– Am mâncat-o. A fost atât de bună, coaptă şi fragedă…
– Şi apoi?
– Păi, am aruncat sâmburele şi m-am dus la mama să-i mai cer câteva, că tare bune erau.
– Fiule, zise atunci omul cu întristare în glas, ai grijă să nu ajungi un om lacom că `lacomul mai mult pierde şi leneşul mai mult aleargă`.
Dar ţie ţi-a plăcut piersica, a fost bună? – l-a întrebat ţăranul şi pe cel de-al treilea fiu al său.
– Cum nu ştii, da’ ce-ai făcut cu ea?
– Am vândut-o. M-am dus cu ea în târg şi am dat-o cu zece bani. Uite-i!
– Fiule, tu sigur o să ajungi mare negustor, dar ai grijă că nu toate sunt de vânzare în viaţă; mai ales, nu ceea ce ai primit de la părinţi.
În sfârşit, ţăranul l-a întrebat şi pe ultimul băiat, cel mai mic dintre toţi.
– Dar ţie ţi-a plăcut piersica?
– Nici eu nu ştiu, tătucă.
– Cum, şi tu ai vândut-o?
– Nu, tată. Eu m-am dus în vizită la prietenul meu de peste drum, care e bolnav, şi i-am dus-o lui.
S-a bucurat mult pentru ea şi mi-a mulţumit din suflet.
Cu lacrimi în ochi, tatăl şi-a luat copilaşul pe genunchi şi I-a spus:
– Nu ştiu ce te vei face tu în viaţă, dar ştiu că, indiferent ce drum vei urma vei fi un bun creştin şi asta e tot ce contează.

About anitanna

Incerc sa redescopar placerea unei actiuni zilnice,cum ar fi aceea de a sta in fata calculatorului, a ma plimba, a citi, a privi lumea din jur,a iubi,dar fara a crede ca este ceea ce pot obtine mai mult de la viata! Am invatat ca viata trebuie traita din plin, cel ce nu calatoreste,nu citeste,nu stie sa asculte muzica, nu iubeste,cel ce evita emotiile care ne invata ochii sa straluceasca si sufletul sa vibreze,e condamnat la moarte!
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la CELE 4 PIERSICI .

  1. anitanna spune:

    Stiati ca?! :
    Piersicile sunt ideale pentru prevenirea imbatranirii premature datorita flavonoizilor si betacarotenului din compozitie. Aceste fructe nu sunt doar savuroase, ci au si proprietati curative deosebite, datorita varietatii de vitamine ( A, C, E, K, complexul de vitamine B) si a acidului chlorogenic – un antioxidant cu puternic rol antiinflamator, imunostimulator si anticancerigen. Cea mai importanta cantitate de nutrienti a piersicilor se regaseste in pielita si pulpa acesteia. photo Zm-VdfzKpuu4vwSxj4pQVew_XXKORWFPALiWdeeqofEevq3x_1ztSQ_zpsnkshmvb2.png

    Apreciat de 1 persoană

  2. anitanna spune:

    “Fii pentru bărbatul pe care îl iubești o stâncă atunci când îi va fi greu, o floare care îi va parfuma viața, un foc care îi va aprinde dorința, un vis pentru care trebuie să lupte zilnic. Bărbații iubesc, câteodată iubesc mai mult decât femeile. Problema este că la un moment dat ei renunță la micile surprize, la ieșirile prin parc, la îmbrățișări sau vorbe dulci pentru că consideră că ne-au cucerit deja. Greșit. Inima unei femei este greu de cucerit, este un loc plin cu teamă și slăbiciuni. Majoritatea bărbaților cuceresc acest loc ascuns și apoi îl lasă neîngrijit. Dragostea este o floare crescută în interiorul inimii, o grădină care trebuie împodobită cu lucruri frumoase, cu amintiri și clipe de iubire.
    Fii o femeie sinceră, modestă, deloc superficială. Nu te compara cu celelalte, suntem diferite. Nu uita cât ești de unică, nu te lăsa doborâtă, nu te lăsa în fața criticilor, ascultă doar sfaturi înțelepte, ferește-te de bârfe, de ură și minciuni. Păstrează-ți slăbiciunile bine ascunse dar nu uita că este bine să plângi, lacrimile îți limpezesc sufletul. Dacă plângi nu ești un om slab: pur și simplu ești un om cu griji și vise cu aripi frânte. Să nu-ți pese de părerile altora, ce știu ei despre tine?
    Nu-i uita pe cei care te-au ținut în brațe când cerul a picat peste tine, nu-i uita pe cei care te-au susținut când ai simțit că te îndrepți către nicăieri, nu uita că singurul om în care trebuie să ai încredere absolută ești tu și nimeni altcinevaSă nu-ți ascunzi acele cicatrici care te-au transformat într-o luptătoare. Să nu ascunzi acea dorință de a lupta pentru mai mult, de a-i convinge pe toți că tu vrei și poți.” photo PpyvxJxGD3sY7Q00SEJt3OLAvWnjhBv97nBsi6YIe8E_SzkL8jg_Tw_zps2qzshwpp.jpg

    Apreciat de 1 persoană

  3. anitanna spune:

     photo xR_fZ05nFO-6PKaV6-wa93qtmsfoErUWEqD3Vq0Pxn0vndIryc8PxQ_zpsr4t3vffw.png
    Aici,veti gasi DE TOATE PENTRU TOTI !
    Sunt de la LUME adunate si inapoi la LUME date! photo U7PIHeoWmKYtx-ihdpDDoVY5kgU7DqLzhglcYs_MIQyRTLvG-U5ixQ_zpsyxgh7ymx.jpg

    Apreciat de 1 persoană

  4. anitanna spune:

    Viaţa este aici şi acum

    Nimeni nu este superior, nimeni nu este inferior, şi nu există nici persoane egale între ele. Fiecare este unic. Egalitatea este, din punct de vedere psihologic, o aberaţiee. Nu toţi oamenii pot fi un Albert Einstein sau un Rabindranath Tagore. Însă aceasta nu înseamnă că Rabindranath Tagore este superior pentru că nu poţi fi asemenea lui. Nici el nu poate fi ca tine. Eu cred că fiecare reprezintă o manifestare unică. Trebuie deci să renunţăm la toate ideile de superioritate, inferioritate, egalitate şi inegalitate şi să le înlocuim cu ideea nouă de unicitate. Într-adevăr, fiecare individ este unic. Priveşte doar cu mai multă iubire şi vei vedea că fiecare individ are ceva propriu, un lucru care-l deosebeste. OSHO

     

     

    Apreciază

  5. anitanna spune:


    Bucură-te de tot ce ai în jurul tău, strânge fericirea de mână şi nu renunţa la ea orice s-ar întâmpla, la dreptul de a zâmbi, de a iubi,de a spera. Fă-ţi timp şi întoarce capul, dar mai ales sufletul, spre ceea ce contează cel mai mult în viaţa ta. Sărbătoreşte iubirea în fiecare zi şi trăieşte din plin fiecare clipă!
     photo 6YXufLzvx-UcO1-LoDUKW0L63liyKvdRAYzKt7cQl9YtH89uqDVFjA_zpshsz4mehu.png

    Sunt un simplu om……..Sunt un om care vede viata ca o poveste.O poveste care nu e plina numai de fericire.O poveste de viata a unui om obisnui dar care incearca sa faca din nimicurile vietii ceva frumos.Imi plac lucrurile simple.Imi place sa ma bucur de viata.Si sa o traiesc alaturi de cei dragi.Admir persoanele puternice si care au reusit sa devina ceva prin propriile forte.De-a lungul vietii am invatat ce inseamna dezamagirile.Am invatat ca poate dura ani sa castigi un lucru si doar o secunda sa il pierzi.Am invatat ce inseamna prietenii adevarati.Am invatat sa fac o selectie asupra persoanele pe care trebuie sa le am langa mine.Am invatat ca de cele mai multe ori persoanele in care ai cea mai multa incredere acelea te dezamagesc.Am invatat sa ma descurc singura.Nu sunt perfecta si nici nu vreau!Vreau doar sa fiu inteleasa si acceptata asa cum sunt.Si as vrea si ca oamenii sa invete sa ii caracterizeze pe ceilalti dupa frumusetea sufletului si nu dupa aspectul fizic.Insa orice s-ar intampla eu voi continua sa imi vad viata ca un basm infinit.

    Apreciază

  6. Aliosa spune:

    O poveste minunata pe care o citesti cu rasuflarea „taiata” ! 🙂
    PILDA este minunata si-ar fi bine ca ea sa fie urmata de toata lumea ! 🙂
    In alta ordine de idei, chiar daca-i IARNA si-afara
    ” NINGE iar ” ! 🙂

    cele 4 PIERSICI mi-au starnit simturile gustative si-am dat fuga-fuguta in ” DEBARAUA cu MINUNATII” si-am desfacut un borcan cu PERSICI intregi
    si fff gustoase pe care l-am mancat cu o mare pofta ! 🙂
    O seara minunata doamna Anitanna ! 🙂
    Cu stima,
    Aliosa.

    Apreciază

Se poate comenta aici! Va multumesc si bun venit!

