DE CE CRACIUNUL…?!!


poze iarna-craciun[3]


Pentru ca e bucurie,lumina,caldura,bunatate,iertare,iubire,daruire….
lumanari_de_craciun.jpgantet16033.pngantetmos-craciun-la-caldura-semineului_368046646a42ce.jpgla  antetSa invatam sa culegem din fiecare Craciun ce trece peste noi,sfintenie,bucurie,liniste,lumina si iubire,pe care sa le putem impartasi cu cei  dragi alaturi ,tot anul.

Va doresc ca viata sa va fie colorata ca un brad de CRACIUN !
Sarbatori fericite!

About anitanna

Incerc sa redescopar placerea unei actiuni zilnice,cum ar fi aceea de a sta in fata calculatorului, a ma plimba, a citi, a privi lumea din jur,a iubi,dar fara a crede ca este ceea ce pot obtine mai mult de la viata! Am invatat ca viata trebuie traita din plin, cel ce nu calatoreste,nu citeste,nu stie sa asculte muzica, nu iubeste,cel ce evita emotiile care ne invata ochii sa straluceasca si sufletul sa vibreze,e condamnat la moarte!
Galerie | Acest articol a fost publicat în video si imagini cu text. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la DE CE CRACIUNUL…?!!

  1. Adi spune:

    Clopoteii de Craciun
    ,,Clopoteii anunta nasterea lui Iisus (inclusiv in colinde) si de asemenea faptul ca oitele ratacite sunt gasite dupa sunetul clopotelului ce-l poarta la gat. Sunetul clopotelului ar trebui sa-i aminteasca omului ca trebuie sa se intoarca in turma din care s-a ratacit. Clopotelul inseamna calauzire si regasire, el inseamna intoarcere si ne aminteste ca fiecare in parte are o valoare neasemuita in ochii lui Dumnezeu.”

    Ciorapii sau sosetele de Craciun
    ,,Obiceiul ciorapilor de Craciun provine dintr-o legenda despre un nobil care si-a risipit necugetat averea, lasandu-si fetele fara zestre. Sfantul Nicolae a auzit despre aceasta situatie si a venit pe ascuns la locuinta fetelor. El a aruncat trei pungi cu monede de aur prin hornul casei, care au cazut in ciorapii fetelor, atarnati pentru a se usca deasupra semineului.”

    Colindele de Craciun
    ,,In feerica seara de Craciun sunt emotionante colindele care vestesc nasterea lui Iisus cel trimis de Dumnezeu sa mantuiasca oamenii de pacate, ura, invidia. Colindatorii merg cu colindul din casa in casa, infrunta gerul, zapada, canta cu veselie, cu insufletire si primesc cu bucurie daruri, colaci, nuci, mere etc.”

    Cei trei magi
    ,,Cei trei magi de la Rasarit au calatorit pentru a-L vedea si pentru a I se inchina lui Iisus, regele iudeilor. Calauziti de steaua de pe cer, acestia i-au adus Fiului cadouri: aur, smirna si tamaie. Colindul care reprezinta cel mai bine povestea celor trei magi este „Steaua sus rasare”.”

    Apreciat de 1 persoană

    • anitanna spune:

      CRACIUN FERICIT! FELIZ NAVIDAD!

      Apreciat de 1 persoană

      • anitanna spune:

        Bun venit,tuturor!
        Si fie ca in aceste zile de minunata sarbatoare a bucuriei si a sufletului…, să fim purtatorii gândurilor bune și zâmbetele sa ne lumineze fata !
        Să facem în așa fel încât sărbătorile să fie magice și amintirea lor să ne înfrumusețeze viața!
        Cu drag,!

        Apreciat de 1 persoană

        • anitanna spune:
          Azi, mă voi ierta și îmi voi elibera sufletul de regrete.
          Mă voi ierta, fiindcă am obosit să mă condamn atât de mult și de aspru pentru tot ceea ce am făcut si pentru tot ceea ce nu am făcut. Am fost cel mai dur judecător al meu, iar uneori am devenit propriul meu călău.
          Mă voi ierta pentru lacrimi plânse în zadar și nemeritat.
          Mă voi ierta pentru toate vorbele pe care le-am spus în grabă și sub impulsul nervilor și a durerii, dar și pentru tot ceea ce nu am spus atunci când trebuia.
          Mă voi ierta pentru toată nefericirea mea și pentru toată nefericirea altora, de care am fost responsabilă.
          Mă voi ierta pentru că m-am irosit încercând să fiu cine au vrut alții și uitând să fiu cine îmi doream eu.
          Mă voi ierta pentru toate promisiunile pe care nu am reușit să le respect.
          Mă voi ierta pentru că mi-am ignorant inima și am ales rațional, că am abandonat drumuri pe care aș fi putut să alerg și am ales drumuri pe care m-am târât.
          Mă voi ierta pentru că m-am trezit de multe ori în faţa unor uşi închise, dar m-am încăpățânat să aștept în fața lor, irosindu-mă.
          Mă voi ierta pentru că nu am ştiut să preţuiesc anumiți oameni așa cum ar fi meritat şi că am alungat de lângă mine suflete care m-au iubit.
          Mă voi ierta pentru toate visele abandonate, pentru toate renunțările, pentru teamă, pentru lașitate, pentru toate neputințele mele.
          Mă voi ierta pentru că am fost superficială, pentru că m-am amăgit și m-am mulţumit să trăiesc jumătăţi de măsură…
          Mă voi ierta pentru tot ce am fost și nu ar fi trebuit să fiu, pentru tot ce nu am fost, deși aș fi putut să fiu…

          Fragment din cartea Fluturi – Irina Binder
           Craciun binecuvantat!

          Apreciat de 1 persoană

          • anitanna spune:
            ‘De ce iubim Craciunul ?De ce nu reușim să ne bucurăm de oameni dragi în fiecare zi? De ce avem nevoie de o zi anume pentru a vizita străbunicii, pentru a ne bucura de cei dragi, pentru a ne răsfăța, pentru a petrece mai mult timp ?
            De ce iubim Crăciunul? Iubesc Crăciunul pentru că-mi umple sufletul cu speranță, pentru că sărbătoresc nașterea Mântuitorului, pentru că mă simt om și încerc să uit de tot ce este urât pentru a-mi aminti încă o dată cât sunt de norocos, pentru că sunt iubit, pentru că Dumnezeu îmi apără sănătătea și mă ferește de probleme care nu se pot rezolva.
             
            Deși nu mai suntem copii, inocența rămâne ascunsă printre globulețe și hârtie pentru cadouri. Deși suntem îndrăgostiți sau părinți, trebuie să ne bucurăm de frumusețea acestor sărbători.
            A sosit timpul. Trebuie să gustăm tot ce viața ne-a oferit, să ne mulțumim cu puțin și să luptăm corect pentru ce ne dorim. 
            Un brad este frumos nu pentru că ascunde cadouri scumpe ci pentru că a fost decorat cu dragoste și liniște sufletească. O masă bogată este frumoasă atunci când este înconjurată cu oameni frumoși, oameni cu suflet curat, oameni care se iubesc.
            De ce iubim Crăciunul? Pentru că am ajuns să ne rezumăm la puține sărbători pentru a petrece timp cu cei dragi.
            Hai să credem din noi în Moș Crăciun, hai să scriem scrisori și să cântăm colinde ca altă dată! Să nu uităm de copilărie, să ne bucurăm lângă cine ne iubește și să iertăm pe cine ne-a rănit cândva!
            Acesta este spiritul sărbătorilor de iarnă!”
             





            Apreciat de 1 persoană

  2. Adi spune:

    Cartile postale de Craciun
    ,,Au reprezentat mai intai o idee germana dezvoltata magistral de englezi. Daca britanicii numesc “Felicitari victoriene” acele cartoane colorate cu imagini si inscrisuri, inaintasele celor moderne, germanii nu uita sa aminteasca faptul ca de la Güttenberg, deci din secolul XV, au inventat obiceiul de a darui celor apropiati ceea ce se numea “Andachtsbilder”: un carton cu imaginea unei case (simbolul gospodarului care se remarca iarna) pe care era scris de mana sau de tipar (stil caligrafiat) “Un an nou bun si binecuvantat!” Tot in Germania a aparut, probabil in acelasi veac XV, si imaginea lui Iisus tinand in mana un sul de pergament pe care se afla aceeasi urare. Cel care a regularizat aceasta initiativa si i-a dat un caracter religios pregnant a fost preotul englez Robert Raikes.
    Anul 1843 este anul in care prima astfel de felicitare a trecut pe la posta. Prima carte postala de Craciun autentica este atribuita lui Sir Henry Cole. Director al muzeului londonez “Victoria si Albert”, acesta a comandat unui artist, pe nume John Calcott, crearea unei ilustratii care urma sa serveasca drept carte postala. Aceasta prima felicitare consta din trei desene, cel din centru infatisand o familie bucurandu-se de festivitatile Craciunului. Mesajul care insotea ilustratia spunea “A Merry Christmas and a Happy New Year to You”.”

    Cadourile de Craciun
    ,,Cadourile sunt o manifestare de iubire simbolizand actul de afectiune de care a dat dovada Dumnezeu fata de oameni cand l-a trimis pe fiul sau Iisus. Cadourile ne reamintesc ca Iisus Hristos a fost un dar dat omenirii de catre Dumnezeu. Obiceiul darurilor de Craciun se pare ca provine din exemplu celor trei magi care au urmat steaua pentru a i se inchina lui Hristos. Ei i-ai oferit lui Iisus, ca unui imparat: aur, smirna si tamaie.

    Bradul
    Obiceiul de a folosi ca pom de Craciun un copac sau o planta perena simbolizeaza dragostea eterna a lui Dumnezeu. Culoarea verde a bradului ramane aceeasi de-a lungul anului. Ea simbolizeaza speranta vesnica a omenirii. Verdele este culoarea tineretii, a sperantei neinvinse, culoarea promitatoare de belsug a naturii. Luminitele pomului reprezinta stelele care sclipesc pe cer si vorbesc despre speranta arzatoare a intregii omeniri. Pomul de Craciun semnifica, de asemenea, viata si lumina infinita. Toate acele bradului arata spre cer, simbolizand gandurile omului care se intorc mereu inspre inalturi, spre Dumnezeu. Prin forma sa triunghiulara, bradul simbolizeaza Sfanta Treime, iar podoabele cu care acesta este impodobit sunt simbolurile cunoasterii si bogatiei. Bradul impodobit este considerat pomul vietii, arborele fertilizator.”

    Bastonasul si bastonul – acadea
    ,,Bastonasul si bastonul – acadea reprezinta toiagul de care se foloseste Pastorul pentru a-si aduce inapoi in staul oile ratacite. Bastonasul reprezinta mana intinsa spre fratii nostri de Craciun – mana ce le vine in ajutor. Bastonasul simbolizeaza faptul ca fiecare in parte este pazitorul fratelui sau. Culorile rosu si alb imbinate in spirala la bastoanele traditionale de Craciun simbolizeaza fraternitatea oamenilor intru credinta crestina, culoarea alba a acestuia exprimand natura pura si lipsita de pacate a lui Iisus iar culoarea rosie semnifica sangele varsat de Iisus pentru omenire. Atunci cand are curba in partea de sus, bastonul de Craciun arata asemenea toiagului unei pastor intrucat Iisus este pastorul oamenilor. Cand este intoarsa cu 180 de grade, ea reproduce litera J, initiala numelui Iisus in limba engleza (Jesus).”

    Apreciat de 1 persoană

  3. Adi spune:

    ,,Ieslea: reprezinta locul de nastere al Mantuitorului Iisus Hristos. Potrivit traditiei, prima iesle a fost realizata inca din anul 1223, la Greppio, de catre Sfantul Francisc.
    Dupa ce o perioada mai indelungata traditia s-a pierdut, in 1600 a fost reluata, dand nastere unei adevarate industrii in orasele italiene: Genova si Napoli.
    In zilele noastre, in anumite tari din Europa Meridionala exista traditia ca in Ajunul Craciunului sa se pregateasca o iesle asemanatoare cu cea traditionala confectionata din lemn si ghips.”

    Portocala: este un fruct nelipsit de pe mesele romanilor in timpul Craciunului, si reprezinta speranta.

    Vâscul: reprezinta simbolul norocului,si de aceea se spune ca nu ar trebui sa ne lipseasca din case in perioada sarbatorilor, dar mai ales in noaptea de Anul Nou.

    ,Lumanarile: simbolizeaza lumina pe care a adus-o Nasterea Mantuitorului, si sunt nelipsite in perioada Craciunului, atat in decoratiuni, cat si pe masa sau in brad.
    Prin verticalitatea si blandetea ei, lumanarea este deopotriva intruchiparea nevinovatiei si a curateniei, iar prin ardere ea exprima o viata inchinata pe deplin iubiri unice, fierbinti si eterne.”

    Apreciat de 1 persoană

  4. Adi spune:

    ,,Coroana de brad: isi are originile intr-un obicei precrestin german, ce se celebra in luna Yule (decembrie). Cu timpul acesta s-a raspandit in toata lumea crestina, devenind un simbol al Craciunului.
    Coronita se confectioneaza din ramuri de brad in forma de cerc, la care se adauga patru lumanari, in perioada Adventului (patru duminici la rand pana la Craciun).
    Potrivit traditiei, fiecare dintre acestea are o anumita semnificatie: prima lumanare este inchinata profetilor, a doua orasului Bethleem, iar ultimele doua pastorilor si ingerilor.”

    ,,Omul de zapada: traditia omului de zapada se regaseste inca din Evul Mediu, mai precis in anul 1380 cand se obisnuia ca odata cu venirea zapezii acest simpatic personaj sa ia viata.
    Lucrurile se schimba pe la mijlocul secolului al XIX-lea, cand personajul intra in atentia pedagogilor, care le recomanda copiilor de varste mici, jocul cu omul de zapada pentru dezvoltarea abilitatilor artistice.
    Astazi, pe langa faptul ca este o creatie a copiilor, omul de zapada este un simbol de mare succes folosit in publicitate, in timpul sarbatorilor de iarna.”

    ,,Mos Craciun: apare in zilele noastre ca un om batran, prietenos cu barba alba si lunga, ce imparte cadouri tuturor copiilor lumii, cu ajutorul unei sanii trase de reni.
    Potrivit unei legende, la inceput Mos Craciun era un cioban foarte rau care a refuzat s-o primeasca pe Fecioara Maria sa nasca in staulul lui. Fire miloasa, sotia sa (Craciuna sau Craciuneasa) a primit-o pe Maica Domnului, dar de indata ce a aflat Craciun, i-a taiat acesteia mainile,pe care Fecioara Maria i le-a lipit la loc.
    Vazand aceasta minune, Craciun a devenit crestin, iar de bucurie ca sotia lui nu a patit nimic rau a aprins un rug de cioate de brad in curtea lui si a jucat hora cu toate slugile sale. Dupa joc a impartit Fecioarei Maria si pruncului Iisus daruri pastoresti (lapte, cas, urda, smantana).”

    ,,Pomul de Craciun: este nelipsit din casele noastre in timpul sarbatorilor de iarna si reprezinta probabil simbulul principal al Craciunului.
    Dar putini sunt cei care stiu ca bradul de Craciun isi are originile intr-o traditie antica pagana, si anume aceea a busteanului ars.
    Busteanul, semn al fortei si solidaritatii se ardea in fata intregii familii, acest rit simbolizand atat arderea trecutului cat si interpretarea semnelor viitorului. Astfel, scanteii care sareau din bustean reprezentau intoarcerea zilelor lungi, darurile sugerau abundenta, iar cenusa era stransa si imprastiata pe camp pentru a avea o recolta bogata. Toate aceste simboluri le regasim astazi in bradul de Craciun: luminitele si lumanarile sunt de fapt scanteile, globurile si decoratiunile reprezinta speranta de reinnoire, iar beteala aurie si argintie simbolizeaza parul zanelor bune.”

    Apreciat de 1 persoană

Se poate comenta aici! Va multumesc si bun venit!

